پایگاه آنلاین ترجمه، تایپ و ویرایش متون

ارائه دهنده برترین خدمات آکادمیک

ویرایش تخصصی متون ام بی ای(MBA) ترجمه آی اس آی

رشته ام بی ای ( MBA ) از رشته‌های بسیار پرطرفدار در جهان است و بسیاری از مدیران دنیا بعد از کسب تجربه در کسب‌وکار خود، مدرک MBA را اخذ می‌کنند تا دید بهتری درمورد مدیریت کسب‌وکار خود داشته باشند. این رشته هم در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و هم در آموزشگاه‌ها به‌صورت آزاد می‌توان در دوره MBA شرکت کرد. بنابراین ویرایش متون MBA برای افراد زیادی اهمیت دارد.

ویراستاری تخصصی متون ام بی ای(MBA)

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است که گاهی در نوشته‌های فارسی، آن را به صورت ام بی ای هم می‌نویسند. در سطح جهان مطالب بسیار زیادی در زمینه رشته ام بی ای در قالب مقاله، کتاب و همانند این‌ها ارائه می‌شود که به زبان‌های مختلف نگارش شده‌اند و بسیاری دیگر از مطالب در این حوزه، متون ترجمه شده هستند. رشته ام بی ای(MBA) در اکثر دانشگاه‌های کشور در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و دانشجویان علاقمند زیادی در این زمینه به تحقیق و پژوهش مشغول هستند تا با شیوه های مدیریت جهانی آشنا شده و راهکارهایی ارائه دهند. برای اینکه افراد مختلف بتوانند از تحقیقات و یافته‌های به روز این رشته در بالا بردن سطح اطلاعات خود بهره ببرند، نیاز است تمام یافته ها در قالب های مختلف از فیلتر ویراستاری تخصصی توسط ویراستار متخصص عبور کرده و تمام خطاها و ایرادات ظاهری و محتوایی در متن آنها رفع شوند.

اهمیت و ضرورت ویرایش متون ام بی ای(MBA)

در دنیای مدیریت و تحصیل، مطمئنا کلمه “MBA” را مکرر شنیده اید که در آن مهارت‌های فنی، مدیریتی و رهبری آموزش داده می شود. MBA برای کمک به فارغ التحصیلان برای درک بهتر فعالیت‌های عمومی مدیریت کسب و کار طراحی شده است. مدرک MBA می‌تواند در رشته‌هایی مانند حسابداری، امور مالی یا بازاریابی و مدیریت روابط عمومی تمرکز ویژه داشته باشد و این بر اهمیت بیشتر این متون می افزاید. در طول یادگیری فنون MBA، ایده‌ها و ترفندهایی از مدیریت را فرا می‌گیرید که می‌توانید از آنها در پروژ‌ه‌های جاری و آینده خود استفاده کنید. همچنین از طریق کار گروهی، مطالعات موردی و استفاده از تجربه عملی همکلاسی‌ها و دیگران، به سرنخ‌های بیشتری از مدیریت خواهید رسید. نتیجه نهایی، یک مجموعه جامع از مهارت‌های مدیریت و رهبری است که می‌توانید آنها را در صنایع و مشاغل مختلف به کار گیرید. همچنین دانشجویان MBA در گرایش‌های دیگر مدیریت مانند مدیریت امور مالی یا مدیریت ریسک نیز تمرکز می کنند و گاها به این شاخه از علم MBA علاقه و گرایش دارند. رشته MBA در سراسر جهان به شکل‌های مختلف طراحی و اجرا می‌شود. برای ورود به رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد، مصاحبه‌های مختلف در نظر گرفته شده و عمدتاً سابقه کار (چاپ کتاب، مقاله، تحقیق و پژوهش) نیز به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می‌شود. لذا افرادی که در این حوزه به تحقیق و پژوهش می پردازند و حاصل زحمات خود را در قالب مقاله، کتاب و یا هر نوشته‌ی دیگری در می آورند، برای اینکه در مرحله اکسپت و حتی بعد از آن با مشکلات عدم پذیرش از سوی مجلات و یا عدم پذیرش از طرف مخاطبان روبرو نشوند، حتما و حتما باید نوشته های خود را ویرایش کرده و بر اهمیت ویراستاری متون خود در رشته ام بی ای توجه خاصی داشته باشند، چرا که ویرایش متون موجب افزایش اعتبار متن، پوشش برخی از ایرادات محتوا و همچنین تصحیح متن قبل از ایرادگیری داوران خواهد شد.

ویراستاری متون ام بی ای(MBA) توسط ویراستار متخصص

شاخه مدیریت در دنیای رو به پیشرفت امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازآنجایی‌که بسیاری از کشورها نیز به دنبال ارتقای سطح مدیریتی خود هستند، دانشگاه ها و موسسات آموزشی اقدام به تربیت مدیران متخصصی کرده‌اند که بتوانند نیازهای مدیریتی جوامع امروزی را برطرف کنند. تمام دانشجویان در رشته های مختلف از جمله دانشجویان رشته MBA براین مسئله آگاه هستند که هرموقع یک متن نظیر مقاله، پایان نامه، کتاب و… نوشته می‌شود، به احتمال بالای 70 درصد در آن اشتباهاتی از نقطه‌نظرات مختلف وجود خواهد داشت. مثلا شاید به دلیل آگاه نبودن نویسنده به قواعد املایی، غلط‌های املایی در متن دیده شود. شاید هم بعضی از جملات و عبارات مطابق قواعد رسمی و استاندارد دستوری نوشته نشوند. لذا متن باید توسط فردی که به این مسائل آگاهی کامل دارد ویرایش و بازخوانی شود. به شخصی که مقالات و متون را از ابعاد مختلف بررسی و ویرایش می‌کند، ویراستار می‌گویند. ویراستار خوب و حرفه ای در حقیقت یک خواننده منتقد و عاشق کلمات است که وظیفه آن صیقل دادن و تصحیح یک داستان، متن یا مقاله است. ویراستارها در حوزه های مختلف مانند مجلات، روزنامه‌ها، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها اثرگذاری فراوانی دارند. ویراستاران مسئول بررسی حقایق، املاء، دستور زبان و نگارش انواع متون هستند.

کاربردهای مختلف ویراستاری متون ام بی ای(MBA)

همه ما می دانیم که هر نوشته‌ای هر چقدر هم که بادقت و تسلط نوشته شده باشد، بدون اینکه به دست ویراستار سپرده شود، امکان چاپ و انتشار بی‌دغدغه در نشریات و بسترهای مختلف نشر را ندارد. به دلیل اینکه انسان می‌تواند بنابه ناآگاهی، خستگی یا بی‌دقتی دچار اشتباهاتی در حین نگارش شود که فقط ویراستاری خبره از عهده رفع آنها برمی‌آید. لذا تمامی متون نوشته شده و یا ترجمه شده در هر رشته ای از جمله رشته MBA باید توسط ویراستاری باتجربه ویرایش شوند. همانطور که گفته شد MBA شامل گرایش‌های مختلفی مانند حسابداری، اقتصاد، امور مالی و بازاریابی می باشد و از این جهت تمام متون آن در گرایش های مختلف نیاز به ویراستاری خواهند داشت تا متونی با کیفیت بالا و بدون ایراد و خطا در اختیار مخاطبان قرار گیرد. با توجه به آنچه گفته شد و توجه به شاخه های مختلف رشته MBA، می توان دریافت که ویرایش متون این رشته نیز در حوزه های مختلف کاربردهای فراوانی دارد. ما در این بخش از مطالب به معرفی مهمترین این کاربردها می پردازیم که عبارتند از:

ویرایش کتب مربوط به رشته ام بی ای(MBA)
ویرایش پایان نامه های ام بی ای(MBA)
ویرایش مقاله علمی مربوط به ام بی ای(MBA)
ویرایش متون نرم افزارهای ام بی ای(MBA)
ویرایش اسناد و مدارک در زمینه ام بی ای(MBA)
ویرایش متون کاتالوگ و بروشورهای (MBA)

ویرایش تخصصی مقاله و تمامی متون MBA اعم از کتاب، پایان نامه و… تأثیرگذاری و بیان مطلوب مفاهیم را به حداکثر می‌رساند. در فرآیند ویرایش متون، ایراداتی که از چشم نویسنده دورمانده است، برطرف می‌گردد و ساختار جملات و عبارات تصحیح می‌شود. یک ویراستار می بایست علاوه بر حفظ یکپارچگی متن و عدم دخل و تصرف داخل متن نگارش شده کلیه اصول مربوط به ویرایش یک متن را کاملا رعایت نماید.

خدمات ترجمه

راه های ارتباطی

تمامی حقوق این وب سایت برای ترجمه آی اس آی محفوظ می باشد.